CMS (eng. Content Management System) predstavlja sistem, tj. programsku aplikaciju, za upravljenje sadržajem nekog web sajta. CMS daje
mogućnost moderatoru sajta da samostalno održava sadržaj (da menja
postojeći tekst, dodaje novi, da ubacuje slike i flash objekte, dodaje
nove strane itd.) bez bilo kakvog poznavanja tehnologija za izradu web
sajtova. Drugim rečima bez bilo kakvog poznavanja html-a ili php-a uz par klika mišem možete da samostalno menjate sadržaj prezentacije i time da smanjite troškove oko ažuriranja. CMS je posebno potreban onima čiji se web sajtovi često ažuriraju.
Na internetu se može nači veliki broj gotovih CMS sistema kao što su Joomla, Drupal, ExpressionEngine, a pored njih i WordPress, Blogger
koji su dobri za blogove. Jedina njihova mana je ta da su oni
napravljeni za standardne potrebe, tako da ako Vaš sajt ima neke posebne
zahteve, bolja solucija je da zatražite od web programera izradu novog
CMS-a koji zadovoljava sve potrebe Vašeg sajta.
(Dalje)
Muzika XX veka obeležena je naglim razvojem napredne
tehnologije za snimanje i distribuciju muzike što je uzrokovalo promene
u muzici (u stilovima i u formi). Radio-aparati, tranzistori,
televizija i gramofonske ploče pružili su muzici do tada neviđene
mogućnosti. Nije više bila ograničena samo na koncerte i klubove, već
je postala dostupna svima, bez obzira na uzrast i boju kože. Pronalazak
električne gitare, mikrofona i pojačala otvorio je umetnicima put ka
pronalaženju individualnog izraza kroz eksperimentisanje.
Nastanak Rock and rolla bio je evolutivan proces koji je
trajao nekoliko decenija, ali se pojavljivanje ovog novog muzičkog
pravca vezuje za 50-te godine XX veka u Americi. Elementi ove muzike mogu se čuti već u rhythm&blues pesmama ranih 20-ih godina. Kao fuzija žanrova blues-a, boogie woogie-a, jazz-a, gospela, rhythm&blues-a i country-a,
Rock and roll je predstavljao nešto sasvim novo u dotadašnjoj muzičkoj
istoriji. Na Rock and roll značajan uticaj su izvršili i country boogie i
čikaški electric blues kao i mnogi muzičari poput Boa Didlija (Bo Diddley), Fets Dominoa (Fats Domino), Bila Hejlija (Bill Haley), Badija Holija (Buddy Holly), Karla Perkinsa (Carl Perkins), Elvisa Prislija (Elvis Presley), Litl Ričarda (Little Richard), Madija Votersa (Muddy Waters) i Džerija Lija Luisa
(Jerry Lee Louis). Kao svojevrsni kulturni fenomen izvršio je dubok
uticaj na društvo, modu, stavove i jezik stvarajući subkulturu i veoma
se brzo proširio po čitavom svetu. Danas postoji mnogo različitih
stilova Rock and rollla između kojih je teško uspostaviti precizne
granice.
Slušaoci su mogli čuti ovu novu muziku putem svojih radio-aparata i
tranzistora koji su bili sve pristupačniji. Na rhythm&blues
radio-stanicama koje je uglavnom slušala crnačka publika, mogao se
uveliko čuti Rock and roll. U svojoj radio-emisiji „Moondog Show“ disk
džokej Alan Frid (Alan Freed) 1951. godine počinje da pušta Rock and
rolll za belce, pošto nisu imali prilike da ga čuju na većim
radio-stanicama. Tu počinje prava Rock and roll euforija. On je bio prvi
koji je upotrebio izraz rock and roll. Fraza „rocking and
rolling“ prvenstveno je opisivala pokretanje broda na okeanu, ali je u
ranim 20-im godinama opisivala versku ekstazu (crkvenih pevača sa
američkog juga), a imala je i određenu seksualnu alalogiju.
Ako uzmemo u obzir da Rock and roll ima duboke korene u različitim
pravcima američke muzike, nemoguće je odrediti kada je tačno došlo do
spajanja tih elemenata u prvu Rock and roll pesmu. Neki muzički
kritičari smatraju da se to dogodilo još u 40-im godinama XX veka. U
50-im godinama na američkoj muzičkoj sceni bili su prisutni mnogi
muzičari čije su pesme uticale na afirmisanje Rock and rolla. Između
ostalog to su Jackie Brenston & His Delta Casanova sa pesmom Rocket 88 iz 1951. godine Čak Beri (Chuck Berry) i njegove pesme Maybelline i Johnny B. Good, Bo Didlijeva (Bo Diddlye) Bo Diddley i naravno Bil Hejli i Komete (Bill Haley&His Comets) sa pesmom Rock around the clock . Pesma Rock around the clock
je godinu dana nakon nastajanja doživela najveći uspeh. Bila je
iskorišćena za špicu filma „Blackboard Jungle“ i uticala je na globalan
proboj Rock and rolla. Samo tri meseca kasnije, u julu 1954. godine
nakon „Rock Around The Clock Elvis Prisli (Elvis Presley) kralj Rock and rolla snima hit That’s all right mama. Prislijeve pesme kao što su That’s all rigtt mama, Baby Let’s Play House (http://www.youtube.com/watch?v=aNIFsmD_6BQ), Lawdy Miss Clawdy i Hound Dog kao i mnogi drugi rani hitovi Rock and rolla, bili su verzije crnačkih rhythym&blues pesama.
Elvis Prisli je pored drugih belih pevača popout Karla Perkinsa (Carl
Perkins) i Džerija Lija Luisa (Jerry Lee Louis) u svoju muziku uneo
najviše elemenata country muzike. Ova mešavina rocka i countrya
(hillbilly) bila je poznata pod nazivom Rockabilly, sredinom 50-ih
godina. Stihovi pesama su uglavnom bili jednostavni, često agresivni,
narcisoidni, a neretko i uvredljivi za žene. Mnoge zvezde country muzike
su svoju karijeru započeli u Rockabilly-ju koji je poslužio kao most
između potpuno akustične gitarističke muzike i zrelog rocka i ubrzo
postao najkomercijalnija forma Rock and rolla. Uticao je na mnoge autore
poput Badija Holija (Buddy Holly), Britansku invaziju, Bitlse i na
uspeh mnogih pesama kao što su „Folsom Prison“ od Džonija Keša (Johnny
Cash), „Blue Suede Shoes“ od Karla Perkinsa i „Heartbreak hotel“ od Prislija.
Ukoliko možete da pročitate ovaj članak, uspešno ste se registrovali na Blog.rs i možete početi sa blogovanjem.